Generelt

Brilleland.no er drevet av Brilleland AS (org.nr 936 314 783) og selger optikkprodukter på nett. Alle priser inkluderer moms og alle kjøp på vår hjemmeside innebærer aksept av våre vilkår og vår personvernerklæring. Du må ha fylt 18 år eller 16 år med samtykke fra foresatt, for å kunne handle på Brilleland.no. Under beskrives vilkårene som gjelder når du handler på nett hos oss.

Bestilling

En ordrebekreftelse vil bli sendt direkte etter bestilling til en oppgitt e-postadresse som bekreftelse på kjøpet. Dersom du tidligere har handlet på Brilleland.no kan du logge inn på Mine Sider og enkelt gjenta din forrige bestilling.

For å bestille kontaktlinser på Brilleland.no kreves det at du har vært på kontaktlinsekontroll enten hos optiker eller øyelege for de linsene du ønsker å bestille. Du bekrefter også at du vet hvordan du skal håndtere og ta vare på kontaktlinsene. Feilaktig bruk av kontaktlinser kan medføre skader på øynene/ syn. Siste kontaktlinsekontroll bør ikke være eldre enn 1 år. Ved gjennomføring av kjøpet erklærer du at du har gjennomført linsekontroll og forstått det overnevnte.

Levering

Levering med Posten
Vi leverer varer i Norge og alle ordrer over 1000 kr leveres fraktfritt med Posten, ordrer under 1000 kr vil bli belastet 49 kr i fraktkostnader. Vi benytter vanlig postforsendelse. Posten avgjør om forsendelsen leveres ut eller om den må hentes på ditt lokale postkontor eller post-i-butikk. Posten har en leveransetid på 2-4 arbeidsdager uansett hvor du bor i landet. Vi leverer kun til postadresser i Norge.  

Lagerførte varer som bestilles før kl 14 sendes normalt samme dag. Varer som ikke er på lager vil normalt sett sendes i løpet av ca 9 virkedager. Ved bestilling vil estimert leveringstid for ditt produkt fremkomme. Du vil også motta en e-post når varen er sendt fra vårt lager. Hvis et produkt ikke er tilgjengelig hos leverandør kan leveringstiden bli noe lenger enn estimert. Vi vil da kontakte deg og du har da mulighet til å kansellere bestillingen uten ekstra kostnad.  

Levering med Porterbuddy
Få varen din levert på døren når det passer for deg med Porterbuddy!
Bor du i stor-Oslo, Vestfold, Østfold, Bergen, Stavanger, Kristiansand eller Trondheim? Da kan du i få pakken din levert hjem allerede samme dag eller dagen etter om vi har varen på lager.
Om du bestiller en eller flere varer som ikke er på lager hos oss, vil du ikke kunne velge Porterbuddy som leveringsalternativ.  

Fraktkostnad er fra 49 kr, og prisen er den samme uansett hvor du bor.

Leveringstider
Bor du i stor-Oslo, Østfold eller Vestfold: Bestiller du før kl. 12 mandag - fredag, kan du få pakken levert hjem allerede samme kveld (mellom kl. 17:30-19:30 eller kl. 19:30-21:30). Du kan også velge et av tidspunktene en senere dag.

Bergen, Stavanger eller Trondheim: Bestiller du før kl.  12 mandag - torsdag, kan du få pakken levert hjem neste kveld (mellom kl. 17:30-21:30).
Du kan også velge å få pakken din levert en senere dag.

Leverer vi til din adresse?
Sjekk våre leveringskart her!

Lei av å ikke vite hvor pakken er? Med Porterbuddy kan du spore pakken din i sanntid.
Alle pakker sendt med Porterbuddy kan enkelt spores ved en link sendt på SMS, og du kan chatte med budet om detaljer rundt leveringen.

Ønsker du å vite mer om Porterbuddy? Les mer her!

Betaling

Vi samarbeider med Klarna på betaling, og tilbyr faktura betaling, delbetaling og kortbetaling. Denne betalingsløsningen kalles Klarna Checkout. Ved å klikke på «Fullfør kjøp» samtykker du til vilkårene for Klarna Checkout. For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, må vi dele visse opplysninger om deg med Klarna. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon som betalingsmetode, frakttype og bestillingsdetaljer. Bruken av disse opplysningene reuleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas Personvernerklæring

Klarna vil reservere beløpet du handler for inntil varene sendes. Betalingen blir fullført når varen sendes fra oss, og reservasjonen slettes. Når du velger å handle med faktura eller delbetaling gjør Klarna en vurdering om du får handle for dette beløpet. I denne vurderingen ser Klarna i hovedsak på 3 områder; din tidligere betalingshistorikk, hvor mye du ønsker å handle for, og ekstern informasjon fra et kredittopplysningsbyrå. Dersom kjøpet ikke skulle gå gjennom med disse to betalingstypene kan du gjennomføre bestillingen med kortbetaling.

- Klarna faktura

Fakturaen sendes på e-post når bestillingen sendes fra lager og forfaller til betaling etter 14 dager. Det påløper ikke fakturagebyr.  Om du ikke skulle motta fakturaen på e-post kan du laste den ned på Mine Sider hos Klarna ved å oppgi den e-post adressen du brukte ved bestilling. Her kan du også sjekke om du har noen ubetalte fakturaer.

- Klarna delbetaling

Du kan velge å dele opp betalingen på 3, 6, 12 eller 24 måneder og du vil da se hva din månedlige kostnad vil bli. Hvis du velger delbetaling får du alle dine kjøp samlet på en månedlig faktura. Dette gir god oversikt, og du betaler kun ett administrasjonsgebyr til Klarna.  

- Kortbetaling

Vi tilbyr sikker betaling med VISA, Mastercard og BankAxept. Ingen kortinformasjon blir lagret hos oss, men hos vår samarbeidspartner Klarna. Klarna er SSL sertifisert og oppfyller kravene for såkalte Payment Card Industry Data Standards (PCI DSS). Når det gjelder betaling med kredittkort sendes du videre til DIBS Payment Gateway for å utføre en sikker transaksjon. Kortnummeret ditt sendes gjennom en kryptert oppkobling direkte til banken din.  Brilleland får ikke tilgang til disse dataene. Ved kjøp blir beløpet reservert på kortet ditt. Når varen sendes fra oss blir beløpet trukket og reservasjonen slettet. 

 

Service-eposter

Som en ekstra service til deg som handler kontaktlinser vil vi sende deg:

  • Påminnelse om påfyll av linser før du går tom
  • Påminnelse om linsekontroll/synsundersøkelse

Om du ikke ønsker service-eposter fra oss kan du når som helst melde deg av. Annen markedsføring må du aktivt samtykke til om du vil ha gode tilbud fra oss.

Angrerett

I følge loven har du som forbruker 14 dagers angrerett fra du har mottatt varene uten å måtte oppgi noen spesiell grunn. For at du som bruker skal være helt trygg når du handler hos oss gir vi deg 90 dagers åpent kjøp. Varen som returneres må være uskadet, ubrukt og i uåpnet, original emballasje. På solbriller må byttelapp være intakt på brillen. 

For å benytte angreretten kan du fylle ut angrerettskjema eller fylle ut returskjema. Du kan også ringe vår kundeservice hvis du trenger hjelp. Varene kan returneres med posten ved å bruke originalemballasjen og ferdig frankert returetikett eller leveres til en Brilleland-butikk. Når vi har mottatt varen, vil vi informere Klarna om dette og de vil refundere beløpet du har betalt. Hvis du har valgt faktura eller delbetaling og returen skjer før du faktisk har betalt kan du kontakte Klarna og be dem sette fakturaen på vent slik at du slipper å betale.  

Reklamasjon

Dersom du ønsker å reklamere på varen du har fått logger du deg inn på Min Side og registrerer reklamasjonen eller ringer kundeservice. Varene må på samme måte som beskrevet i avsnittet over returneres til oss enten via post eller via butikk. Når vi har mottatt reklamasjonsvaren vil vi sende deg ny vare dersom vilkårene er oppfylt.   

Endring i vilkårene

Vi forbeholder oss retten til å endre gjeldende vilkår.